Mer om content marketing

Mer om content marketing
Mer om content marketing

Här kommer vi att prata vidare om content marketing och dess effekt på försäljning. Vad är innehållsmarknadsföring och varför är det viktigt? Upptäck vad äkta innehållsmarknadsföring är och se tre skäl till att skapande av bra innehåll är ansträngningen för varumärken och företag.  Den moderna webben är bullrig: kampanjer, clickbait, blinkande banners, pop-ups för prenumerationstjänster och vanlig gammal skräppost. I informationsflödet är det lätt att se varför kunniga konsumenter använder tjänster som AdBlockers för att underlätta sin surfupplevelse. Tyvärr innebär det att ditt företags välplanerade marknadsföringskampanj, kommer att kasta bort 35 miljarder globala reklamdollar ner i avloppet. Den skyldige kallas Adblockers.

Hur gör man nu?

Så hur når ett modernt varumärke ut till kunder vars uppmärksamhet är deras mest värdefulla? Hur fångar du uppmärksamhet från en publik som lika lätt kan ignorera din reklam? Man gör det genom att ge dom exakt det dom de vill ha: Innehåll som är viktigt för dom.

Vad är innehållsmarknadsföring?

Innehållsmarknadsföring är relevant och användbar marknadsföring som fångar din specifika publiks intresse och hjälper dem att lösa sina problem. Det är alltså fantastiskt innehåll – det vill säga bra innehållsmarknadsföring – är mycket engagerande.

Exempel på innehållsmarknadsföring

Även om innehållsmarknadsföring är en tillämplig och användbar taktik för nästan alla företag, är brainstorming av kreativa och övertygande sätt att nå och konvertera din publik ingen enkel uppgift. Så, hur kan du lyckas med innehållsmarknadsföring?

För att besvara den frågan, låt oss titta på de olika typerna av innehållsmarknadsföring, plus några exempel på var och en. Det här ger dig en bättre förståelse för hur du kan integrera innehåll i ditt företags marknadsföringsplaner. Det finns många typer av innehållsmarknadsföring som ditt företag kan välja att utnyttja. Nedan finns några av de mest populära alternativen.

Marknadsföring för sociala medier

Med över 3,7 miljarder globala användare är det lätt att förstå varför så många företag investerar i marknadsföring i sociala medier. Det finns ett antal plattformar (som Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn och Snapchat) att arbeta med och flera sätt du kan skapa och dela innehåll på sociala medier på var och en av dem (som foton, live och förinspelade videor, och berättelser). Alla dessa plattformar och sätt att dela ditt innehåll ger dig en mängd möjligheter att få kontakt med din publik.

Infografisk innehållsmarknadsföring

Infografik visar innehåll, information och data på ett lättförståeligt sätt, i ett grafiskt format. Med en blandning av enkel formulering, korta uttalanden och tydliga bilder är Infografik ett bra sätt att effektivt kommunicera ditt innehåll. De fungerar bra om du försöker förklara ett pedagogiskt och / eller komplext ämne så att alla kan förstå det. IBM skapade en infografik när de lanserade sin Cloud-marknadsplats. Deras infografik är välorganiserad och lättläst. Det förklarar tydligt vad de gör med sin molnmarknad och hur kunderna kan dra nytta av den. Den berättar också för publikens medlemmar hur de kan komma åt marknaden och komma igång med att använda den. Detta var några exempel på innehållsmarknadsföring. Hoppas att det var intressant!